1. Betaling: Betaling dient contant aan de chauffeur te worden gedaan. Volledige betaling is vereist aan het begin van de rit indien als zodanig geboekt. Op verzoek kan de chauffeur een betalingsbewijs verstrekken. Facturen worden na uw terugkomst verzonden. Indien u de factuur niet binnen 14 dagen betaalt, wordt er een toeslag van 15% (minimaal 25 euro) in rekening gebracht.
2. Klachten: Klachten over facturen dienen schriftelijk en aangetekend te worden ingediend binnen 7 dagen na factuurdatum.
3. Niet-betaling: Bij niet-betaling op de vervaldag wordt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling een rente van 1% per maand aangerekend.
4. Transport: Hoewel transport de verantwoordelijkheid is van de klant, zal TIENSE TAXI er alles aan doen om tijdige aankomst op de bestemming te garanderen. Wij kunnen echter niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, verstoringen of incidenten die zich tijdens de reis kunnen voordoen.
5. Boeking: Wanneer u een dienst boekt via onze website, e-mail of telefoon, gaat u een contract aan met TIENSE TAXI.
6. Tarieven: Onze standaardtarieven zijn gebaseerd op privévervoer. Passagiers reizen alleen, rechtstreeks naar hun bestemming zonder tussenstops of omwegen.
7. Annuleringen: Annuleringen die binnen 48 uur worden gedaan, brengen de helft van het totaalbedrag in rekening. Annuleringen die binnen 24 uur worden gedaan, brengen het volledige bedrag in rekening. Voor andere annuleringen wordt een vaste administratiekost van 25 euro in rekening gebracht.
8. Vertragingen, wijzigingen en annuleringen: TIENSE TAXI kan niet aansprakelijk worden gesteld voor vertragingen, wijzigingen of annuleringen als gevolg van overmacht of onvoorziene omstandigheden. We zullen er echter alles aan doen om dergelijke situaties te voorkomen en waar mogelijk geschikte alternatieven te bieden.
9. Wachttijden: Wachttijden die door klanten worden veroorzaakt, kunnen onderhevig zijn aan kosten. Als uw vlucht meer dan 30 minuten vertraagd is, moet u TIENSE TAXI onmiddellijk op de hoogte stellen om de nodige regelingen te treffen.
10. Wachttijdvergoeding: Onze standaardprijs is inclusief 1 uur wachttijd. Als de chauffeur langer dan 1 uur moet wachten na uw landing, kan er een extra wachttijdvergoeding van 30 euro per uur (7,5 euro per begonnen kwartier) van toepassing zijn.
11. Contactgegevens: We hebben een mobiel telefoonnummer nodig waarop klanten te allen tijde bereikbaar zijn voor praktische doeleinden. Als de chauffeur na de landing niet telefonisch bereikbaar is, wacht hij maximaal 1 uur. Als u ons informeert over afwijkingen van het reisschema, is de chauffeur aanwezig, afhankelijk van de beschikbaarheid.
12. Vluchtprioriteit: Klanten die op reis gaan en vertraging hebben, krijgen voorrang.
13. Vroege landingen: Als uw vlucht eerder landt, kan het zijn dat de chauffeur even moet wachten. Wij doen er echter alles aan om de wachttijd tot een minimum te beperken.
14. Onjuiste informatie: Het verstrekken van onjuiste informatie (bijv. vertrektijd in plaats van aankomsttijd) kan de beschikbaarheid van de chauffeur beïnvloeden. Zorg ervoor dat de verstrekte gegevens correct zijn.
15. Minimale serviceduur: Voor elk contract dat met de chauffeur wordt aangegaan, erkent de huurder een minimale serviceduur van 3 uur.
16. Veiligheidsgordelbeleid: Het dragen van een veiligheidsgordel is wettelijk verplicht. Passagiers zijn verantwoordelijk voor het naleven van dit beleid.
17. Kinderzitjes: Kinderzitjes, zitverhogers en maxi-cosi's zijn gratis beschikbaar op aanvraag en afhankelijk van de beschikbaarheid. Informeer ons vooraf als u een van deze voorzieningen nodig hebt.
18. Voertuigschade: Kosten voor schade of vervuiling veroorzaakt door de klant worden in rekening gebracht. Er moet onmiddellijk € 50,- aan de bestuurder worden betaald.
19. Afwijkingen van de standaardservice: Afwijkingen van onze standaardservice kunnen in onderling overleg worden geregeld en er kunnen extra kosten aan verbonden zijn. De klant ontvangt vooraf een duidelijk overzicht van deze extra kosten.
20. Vakantietarieven: Onze reguliere tarieven gelden niet tijdens de kerst- en nieuwjaarsvakantie. Informeer naar de specifieke tarieven tijdens deze periodes.
21. Last-minuteboekingen: Voor last-minuteboekingen (de dag ervoor of op dezelfde dag) geldt een toeslag die automatisch wordt meegenomen in onze online prijsberekening.
22. Toepasselijk recht: Deze algemene voorwaarden worden beheerst door het Belgische recht. Alle geschillen die voortvloeien uit deze algemene voorwaarden vallen onder de jurisdictie van de bevoegde rechtbanken in België.
Raadpleeg een jurist om er zeker van te zijn dat uw algemene voorwaarden voldoen aan alle toepasselijke wet- en regelgeving die specifiek geldt voor uw rechtsgebied en bedrijf.